Urban Roof – streha, ki združuje urbane športe, prostovoljstvo, strast in … posel

plesna_dvorana-2

Ideja, ki živi in raste – tudi kot blagovna znamka

svitTrkmanPiše Svit Trkman

Povedal vam bom zgodbo o skupini mladih novogoriških ‘blejderjev’, članov športnega društva Ilužn, ki se potem, ko so začeli guliti študentske klopi na ljubljanskih fakultetah, nikakor niso mogli sprijazniti s tem, da prestolnica ne premore nobenega urejenega skate parka, v katerem bi lahko preživljali svoj prosti čas in se ukvarjali s tem, kar imajo najraje. V svoji strasti so šli do konca, v svojo zgodbo vključili podobnomisleče, se močnejši podali na trnovo pot finančnih, birokratskih in organizacijskih ovir ter se danes prebili do tega, kar imajo – Urban Roof ni samo edini urejeni pokriti skate park v Sloveniji, je spodbujevalnik urbanih športov, ki združuje ljubljanske BMX-arje, skejtarje, blejdarje, plezalce in plesalce urbanih plesov, v manj kot štirih letih pa je postal gibanje, šola za življenje in, glej ga zlomka, tudi biznis.

skatepark_01

Najbrž ne bom udaril daleč od resnice, če rečem, da povprečen slovenski študent velik del svojega prostega časa preživi s pločevinko piva ali kozarcem šprica v roki ter ob neskončnih študentskih debatah, ki ponavadi ne pripeljejo dlje kot do mučnega popoldanskega prebujanja naslednjega dne. Goriški in-linerji, navajeni visokih standardov, ki jih je (in jih še) zagotavljal goriški skate park, so bili po prihodu v Ljubljano prisiljeni (skoraj) opustiti svojo strast, ker za izvajanje priljubljene dejavnosti niso imeli primernih poligonov. Pločevinka se je ponujala kar sama.

z_oprimki-1

Ker so bili mladi z dodano vrednostjo, so jo sicer z iskrico v očeh (kot je to pri študentih v navadi) pograbili, številne debate v opojnih trenutkih pa spremenili v zgodbo o uspehu. Prvim pogovorom glede možnosti sofinanciranja centra urbanih športov na Ministrstvu za šolstvo in šport ter Mestni občini Ljubljana v letu 2007 so sledili obiski vseh večjih rolkarskih poligonov in plezalnih centrov v Evropi. Pomembno prelomno točko je pomenila leta 2008 organizirana prireditev s tekmovanjem v petih urbanih športih v ljubljanskem parku Zvezda s pomenljivim imenom ‘No roof’ in jasnim sporočilom: »Nimamo strehe nad glavo!« Večletne pobude so končno obrodile sadove, lokalna oblast je prepoznala potrebo mladih in tako so Ilužnovci leta 2009 zasnovali ter v sodelovanju z Zavodom Tivoli in finančno podporo MOL-a na noge postavili zunanji skate park v Savskem naselju. Na lovorikah niso zaspali ter prvi pravi uspeh nadgradili že v prihodnjem letu. Danes Urban Roof živi in diha s (skoraj) polnimi pljuči, včasih celo premajhnimi za svoj nadaljni razvoj.

otvoritev (0)

Na 600 m2 uporabnih športnih površin so ‘rufovci’ v svojem centru gostili več kot 75 športnih in drugih dogodkov, od številnih, tudi največjih urbanih športnih tekmovanj v Sloveniji, gostiteljstev nacionalnih plezalnih reprezentanc, do manjših tematskih druženj in plezalnih filmskih večerov, ko se ‘streha’ spremeni v kinodvorano. Program prireditev pa le dopolnjuje njihovo osnovno dejavnost, ki pravzaprav predstavlja razvoj še zlasti skate, blade in BMX scene v slovenskem prostoru. Šola Urban Roof ponuja poleg tečajev v treh prej omenjenih športih tudi tečaje plezanja in plesa, ki potekajo večkrat na teden preko celega leta in so namenjeni začetnikom in nadaljevalcem. Tečaje nadgrajujejo z gimnastično vadbo, program v centru pa bogatijo z organizacijo športnih dnevov in šolskih športnih tekmovanj, praznovanji rojstnih dni in organizacijo športnih izletov in kampov med šolskimi počitnicami v Sloveniji in tujini.

Za nemoteno delovanje Urban Roof-a skrbijo trije redno zaposleni ter 25 ustrezno izobraženih trenerjev in inštruktorjev ter animatorjev urbanih športov. Danes ŠD Ilužn šteje več kot 1100 članov, na leto proda več kot 35.000 dnevnih vstopnic, v treh letih se je njihovih tečajev udeležilo več kot 350 tečajnikov, konec lanskega leta pa so ‘rufovci’ ustanovili svojo ambasadorsko ekipo, sestavljeno iz najbolj nadarjenih urbanih športnikov v Sloveniji, ki jih zastopa na tekmovanjih in drugih športnih dogodkih.

Urban Roof je torej ideja, ki živi in raste – ne samo kadrovsko, organizacijsko in vsebinsko, ampak tudi kot blagovna znamka. Ustvarjanje delovnih mest niti slučajno ni bil primarni cilj članov ekipe ŠD Ilužn, vendar zgolj posledica. S svojim hobijem so se ukvarjali s strastjo, niso se želeli sprijazniti s tem, da v Ljubljani nimajo strehe nad glavo, pri nastajanju Urban Roof-a pa je sodelovalo ogromno aktivistov, ki so v projekt vložili neskončno množico prostovoljnih delovnih ur na sestankih ter za fleksarcami, vrtalnimi stroji in krožnimi žagami. In jih nemalo tudi danes. Njim se gre zahvaliti, da danes Urbana streha lahko zadovoljuje potrebe ne tako ozke skupine mladih urbanih športnikov, deloma pa te potrebe celo ustvarja – z močno in prepoznavno blagovno znamko. Kar v nobenem slučaju ni sporno. S svojo zgodbo so aktivisti ŠD Ilužn namreč zelo dober zgled slovenski mladini, zakaj, kako in kam na poti k odraslosti. In povsem mirne vesti se danes lahko na kratko usedejo v naslonjač, odprejo pločevinko piva in ob pogledu na prehojeno pot kujejo nove načrte.

Verjemite, takšen požirek piva je mnogo slajši od tistega izpred nekaj let.

IX7F1232

3788 Total Views 2 Views Today

DODAJ KOMENTAR

You must be logged in to post a comment.