Na drugi strani udobja

V procesu izobraževanja je najpomembnejši posameznik

DSC_0133

Zdravo je delati napake, če bo naslednjič drugače

DomenUrsic1

 

Piše Domen Uršič – Domc

profesor slovenščine in sociologije, zaposlen v Slovenskem etnografskem muzeju, tabornik, predvsem pa pravljičar na odru in pred njim. Nekje vmes tudi fanatični idealist, ki se trudi čuditi in ujeti tiste drobne stvari, ki so tu in jih neupravičeno puščamo za seboj.

 

Sam imam z izobraževanjem dve različni izkušnji. V zadnjih treh letih sem se večinoma soočal z izzivi, ki jih prinaša izkustveno učenje v taborništvu, pred tem pa sem bil deležen tudi uvida v formalno osnovnošolsko izobraževanje.

Priznam, da mi je dosti bližje princip učenja skozi delo, ki ga ponuja taborništvo, čeravno je njegove učinke dosti težje meriti in nadzorovati. Medtem ko formalni izobraževalni sistem ponuja veliko varovalk, ki preprečujejo napačne odločitve. S tem pa nezavedno zavira željo po raziskovanju. Prav slednja je tista, ki jo marsikdo pri mlajših generacijah zaznava. Pa raje se popravim, jo je.

Dogajanje v 21. stoletju je dosti bolj nedoločno, kakor se je zdelo še leta 1999, prav ta realnost bi od nas morala zahtevati stalno pehanje iz območja udobja, da si upamo raziskovati. Vključen sem bil v več evropskih programskih skupin, ki so razmišljale o prihodnosti taborniškega izobraževanja. V začetku smo se pogovarjali le o statističnem urejanju in analizi izobraževalnih učinkov. Države Beneluksa so vse te stvari pripeljale do skrajnosti in se zlahka kosajo z arhivi poizvedovanj strička Gugla. A počasi se je usmerjenost debat premaknila od nadzora k izvedbi. Ugotovili so namreč, da je v procesu izobraževanja najpomembnejši posameznik, ki ga izobražujemo. Vsa birokratska dopolnila, ki so se zbirala v centralni bazi so nepomembna, če se učenec – pa recimo raje mentoriranec – z resničnostjo sooča v zaprtih prostorih razreda.

 

Celo kolumno pa le preberite v tiskani izdaji Replike!

842 Total Views 2 Views Today

DODAJ KOMENTAR

You must be logged in to post a comment.