Katera stranka je s kampanjo najbolj usekala mimo?

DSC00447

Ne glede na slogane si bomo sodbo pisali sami

saraKarbaPiše Sara Karba

mladinska aktivistka, filmoljub, liberalka, večna optimistka

Meteorološko letos res nismo v vročem poletju, definitivno pa je vroča politična scena. Junij in julij sta v znamenju strank, prvih plakatov, predstavitev kandidatov, samih svežih, mladih, uspešnih in perspektivnih ljudi. Nekatere poznamo od prej, nekateri so novi, nekateri nas predvsem presenečajo, a vsi skupaj stojijo za parolami in programi strank, ki po zadnjih soočenjih kažejo, da jih še sami liderji ne poznajo najbolj. Pa saj se je v enem samem mesecu težko naučiti vse, kar obljubljamo in spreminjamo, mar ne?

Zadnji teden pred kampanjo so se sporočila in agitacije strank le še stopnjevala in tokrat moram reči, da tako raznolikih prijemov in novih pristopov, predvsem pa vsebine in domišljije kreatorjev medijskih kampanj strank ni konca ne kraja. Nekatere so bolj posrečene, nekatere manj. Sprašujem se tudi, ali smo Slovenci kot narod končno spoznali pojem šale na svoj račun, ali pa nas resnično nekatere stranke nimajo za dovolj inteligentne in mislijo da se volilci resnično pustimo nategovati?

Ali pa so se nekaterim strankam le pošteno sfižila kampanjska sporočila. Ne morem si pomagati, da se ne nasmejem vsakič, ko vidim ponesrečen poskus stranke. ki si misli ali upa, da bo s glasbenim vložkom pridobila nazaj zaupanje v sposobnosti svoje ekipe. Pri tem se mi pa resnično smili sposoben gospod iz ospredja, ki dejansko zna reševati podjetja in ve, kaj dela, da repa v poskusu pridobiti mlado volilno telo. Žal pri mladih to ne pali.

Ali ob jumbo plakatih, kjer korupcije obtoženi politik s plakatov s čudnim pogledom Julija Cezarja, zabodenega od Bruta, pred definitivno ‘smrtjo’ zre v nebo in nam sporoča, da je pošten, pa čeprav se zdi, da še sam dvomi v svoje sporočilo.

Čudijo me dejanja stranke, ki v svojem imenu nosi besedo zavezništvo. Pa se na vseh soočenjih poslužuje napadov in valjenja krivde na druge. Kako torej zavezništvo, če po vseh negativno udriha že pred točko sklepanja zavezništva. Mogoče zato uporabljajo slogan pogumno naprej. Če odpade en, imamo dovolj poguma naskočiti še koga.

Poskočil je trend zadnjih predčasnih volitev leta 2011. Dve stranki sta se takrat kitili z imenom svojega nosilca in bili pri tem več kot uspešni, saj je lider pognal volilni stroj na volišča. Tokrat se trend nadaljuje, vendar v precej višji (nepričakovani) procentaži. Modra Slovenija tudi modro molči. Malo o programu, malo kampanje in veliki učinek. Pregovor ‘molk je zlato’ v tem primeru drži. Modro.

Še mimo ene tradicionalne leve stranke ne morem, ki je v svoj slogan vkomponirala ime svojega trenutnega predsednika. Dejanja so eno, obljube drugo. Ne morem mimo tega, kot da se v besedo dejanja vriva pika, ki se bere kot Dejan.Ja. Zato se ne morem odločiti, kaj je bolj preračunljivo? Skriti ime liderja v slogan ali v ime stranke? Kakorkoli že, upajmo da besede postanejo tudi dejanja.

Ne morem niti mimo večne interesne skupine v našem parlamentu. Stranke, ki se vedno znova in znova zavzema le za eno starostno skupino, pa še to nateguje z vseh koncev in krajev. Vrnili jim bojo dostojanstvo, pa čeprav samo z obljubo o penziji, ki bo visoka vsaj 1000 €. Kako to storiti ob skoraj polovični minimalni plači, je uganka. Ampak velika obljuba bo vračala vsaj polovico dostojanstva. Četudi bi lahko njihov lider, sloganu primerno, nekoliko bolj dostojanstveno nastopal tudi v soočenjih.

Naša ljudska stranka, ki se hvali z več sto letno tradicijo, stavi na zaupanje. Zaupanje pri slovenskih volilcih je pase. Zaupamo že več dvajset let, pa smo vedno znova razočarani. In ob okroženem ZA v zaupanju, se mi zdi da samo še upajo … da zaupa vsaj toliko ljudi, da se pride čez parlamentarni prag.

Še bolj pa se mi zdi nesmiselno, da stranka stavi na slogan Odgovor za prihodnost. Če stranka nima vsebine za sedanjost, je ne rabi niti za prihodnost. Še posebej, če prihodnosti ne pripisujejo vsem državljanom enako. Pa ciljam zgolj in le na družinski zakonik in izjave kandidatov z liste te stranke o enakopravnosti državljanov ne glede na njihovo versko, rasno ali spolno pripadnost.

Češnjica na torti pa je definitivno naša največja opozicijska stranka in njen zmagovalni slogan Enotni zmagujemo. Ne morem se otresti občutka, da slogan ni namenjen predvolilni kampanji, pač pa zborovanjem pred Dobom. Morda se motim, ampak gre za paradoks, da stranka, ki deli državo na naše in vaše, na bele in črne, na častilce zombijev in častilce kriminalcev, na volitve poziva s parolo enotnosti.

DSC00443

Ostalih strank je videti bore malo. Dejstvo pa je, da tudi mediji prispevajo ali odžrejo kos kampanjske pogače. Nekaterim ponujajo več minutaže, druge poteptajo že v začetku. Pa vendar, za dobrim konjem se kadi! Ali pa – kjer je veliko dima, je tudi ‘dobra’ politična kampanja. Slovenci smo pismen in izobražen narod. Svojo usodo na predčasnih volitvah si bomo pisali sami, katerikoli slogan bo zmagal, katerakoli parola bo udejanjena. Bolj me skrbi le še to, da bomo namesto glasovnic na volitvah v nedeljo izpolnjevali križanke ali pisali kartice z dopustov.

Več kolumen na temo volitev preberite v tiskani izdaji 5. šteilke Rpelike, ki izide v petek, 11. junija!

1132 Total Views 2 Views Today