Barbara Kotlušek, ustanoviteljica zavoda Zaposlim delodajalca

Potrebno je izpostaviti svoje dobre lastnosti …

10268226_10152426804987803_1411498294_n

Foto Špela Bokal

simonHabjanPiše Simon Habjan

Trenutno stanje glede zaposlovanja ni rožnato, o čemer nas hitro prepričajo zastrašujoče statistike Zavoda za zaposlovanje. Brezposelnost narašča, trg dela je v krču, podjetja razpisujejo manj prostih delovnih mest, slaba volja in obup iskalcev zaposlitve se iz dneva v dan ter iz prošnje v prošnjo veča. Problemi na trgu dela se kažejo v visoki stopnji brezposelnosti tako mladih kot izkušenih iskalcev zaposlitve, v neprimernem načinu predstavitve kandidatov in v selekcijskih postopkih, ki pogostokrat niso zmožni prepoznati dobrega kadra.

Barbara Kotlušek je diplomirana komunikologinja z zgodbo, ki jo vsi še predobro poznamo. »Vsem tistim, ki iščejo službo, lahko povem, da sem bila sama v enaki nezavidljivi situaciji in razumem vse frustracije in obup, ko iz meseca v mesec čakaš na odgovor podjetja, kamor si poslal prijavo na razpisano delovno mesto, odgovora pa kar ni in ni.«

Vendar se Barbara ni vdala malodušju – svojo kreativno energijo je usmerila v pozitivno smer in rodil se je Zavod Zaposlim delodajalca.

Kako si pravzaprav začela, kakšen je bil prvi korak?

Postavila sem spletno stran www.barbarakotlusek.com, kjer sem objavila razpisala ‘prosto delovno mesto za delodajalca’. Navadno smo iskalci tisti, ki morajo impresionirati potencialnega delodajalca, s svojim projektom pa sem želela to enosmerno komunikacijo obrniti v svoj prid. Rezultati so bili neverjetni in jih ne bi pričakovala niti v najbolj norih sanjah. 52 dni projekta, 26 sestankov in 8 ponudb za službo.

Zelo zanimivo … in projekt Zaposlim delodajalca je bil potem nadgradnja osnovne ideje?

Projekt Zaposlim delodajalca predstavlja nadaljevanje mojega prodora na trg dela v obliki nadgradnje, da. Združil je štiri mlade prostovoljce – ekipo, ki se s projektom ukvarja vse od oktobra 2011 in rezultate skupinskega dela predstavljamo v obliki portala. Motivacija in veselje do dela sta bila kljub prostovoljstvu venomer prisotna, ideje, ki so se varile na sestankih ter online zasedanjih pa so izhajale iz enega samega cilja: klic in želja po spremembi!

Kje bi potencialni delodajalci lahko videli prednost v tvojem projektu?

Portal omogoča  prijavo in sodelovanje pri izzivih, ki so kot takšni nekaj novega v Sloveniji. Delodajalci imajo na izbiro mini in maksi izzive, ki se razlikujejo glede na zahtevnost in obseg samega izziva, kriterije in vsebino izziva določijo delodajalci sami. Izzivi so odlična priložnost za iskalce, da delodajalcem pokažejo ter dokažejo svoje znanje in navsezadnje tudi pri sebi preverijo pridobljene izkušnje in dokažejo, da so usposobljeni in primerni za delo v podjetju. Delodajalci rezultate izzivov ocenijo s točkami, s čimer iskalci dobijo povratno informacijo o tem, katera znanja imajo dobro razvita in kako uspešno so se odrezali na izzivu.

Kako se potem točke vrednotijo?

Vse točke in sodelovanja pri izzivih se iskalcem – poleg obiskanih predavanj in delavnic –  beležijo v njihov portfelj na portalu, iz katerega lahko delodajalec dejansko razbere stopnjo proaktivnosti vsakega posameznika v fazi iskanja zaposlitve oziroma angažiranost za osebno in karierno rast ter poglabljanje in razvijanje novih znanj. Platforma omogoča, da se rešitve izzivov shranjujejo na portal in s tem doseže organizirano zbiranje ter pregledovanje rešitev in v končni fazi ocenjevanje kandidatov …

… torej morata biti angažirana tako iskalec zapostitve, kot tudi potencialni delodajalec?

Naš portal zahteva visoko mero angažiranosti tako delodajalcev kot iskalcev. In prav slednje še vedno predstavlja največji problem. Vsi smo tako močno vpeti in prepleteni s klasičnimi metodami iskanja zaposlitve, da se težje lotimo nečesa, kar bi nam sicer vzelo nekaj več časa, a bi po drugi strani lahko imelo izredno veliko utež za naš prodor na trg dela. Vsak profil, ki ga iskalec skreira na našem portalu je unikaten, poseben in kaže, kakšne kompetence ima. Potrebnih je le 15 minut dobre volje ob kavi, soku in prigrizkih. Še vedno iščemo načine, kako portal približati večjemu številu ljudi, čeprav naša baza šteje že kar precej inovativnih in sposobnih posameznikov, ki vedo, da je sedeti križem rok in čakati, da bo služba potrkala na vrata, utopično. Vsekakor pa k proaktivnosti pozivamo tudi delodajalce, ki lahko z malce več vloženega truda in drugačnega pristopa pri iskanju kadra pridejo do najprimernejšega kandidata.

Vsi smo že pošiljali prošnje in trkali na vrata podjetij …

Danes ni dovolj, da zgolj množično pošiljamo prijave in življenjepise – potrebna je višja stopnja angažiranosti in proaktivnosti. Na kadrovikovi mizi se navadno znajde tudi po 300 in več prijav in lahko si mislite, kako težak je selekcijski postopek, če si je velika večina teh prijav med sabo izredno podobna. Potrebno je izstopati, se diferencirati – kakšen pa je vaš diferenciator? Vaša dodana vrednost – tisto, v čemer ste izredno dobri.

4294 Total Views 4 Views Today

DODAJ KOMENTAR

You must be logged in to post a comment.